Facebook si Twitter, banate pe posturile de radio si TV din Franta

de Dinu Boboc | 7 iunie 2011

Prezentatorii de radio si televiziune francezi nu mai au voie sa pronunte, in emisiuni, numele companiilor Facebook si Twitter.

Autoritatile din Hexagon si-au motivat aceasta regula prin faptul ca mentionarea numelor celor doua firme ar incalca regulile privind publicitatea. Prezentatorii pot vorbi despre cele doua fara a le mentiona numele.

Guvernul francez este perceput ca fiind unul dintre cele mai restrictive, pe plan european, in ceea ce priveste mediatizarea noilor media.

"Referirile facute la adresa unei retele sociale fara a mentiona numele acesteia are caracterul de informatie. Mentionarea numelui acesteia are caracter de reclama, contrazicand Articolul 9 din decretul emis pe data de 27 martie 1992", se arata in comunicatul autoritatilor franceze.

Multi prezentatori francezi, dar si din alte tari, faceau referire la retelele sociale, in special Facebook si Twitter, pentru a interactiona cu telespectatorii.
Aceasta masura este insa una controversata, mai multi specialisti considerand ca fiecare companie are dreptul sa comunice canalele de comunicare prin care intentioneaza sa interactioneze cu publicul tinta. In plus, aceasta masura va impiedica si alte companii care actioneaza in acelasi domeniu sa se faca cunoscute.

"Este vorba de a gasi un echilibru intre libertate si corectitudine. Fiecare companie are dreptul sa spuna oamenilor pe ce canal vrea sa comunice", a declarat Emmanuel Cassimatis, fondatorul site-ului frantuzesc Goodwizz.com.

Autoritatile de la Paris au fost deseori criticate, in trecut, pentru incercari prea dure de reglementare a pietei media, masuri care inhiba inovatiile si nu incurajeaza inventivitatea.
Presedintele Nicolas Sarkozy a fost criticat pentru regulile sale dure privind copyright-ul online, intr-o aparenta sfidare a regulilor UE privind liberul acces pe internet. La ultimul summit E-G8, acesta si-a aparat pozitia, spunand ca tocmai aceste reguli apara si sprijina inovatia online.

Sarkozy s-a declarat un adept al pozitiei potrivit careia tarile nu ar trebui sa ramana neutre in fata expansiunii internetului, ci ar trebui sa intervina ferm pentru a se asigura ca regulile unei societati democratice sunt respectate.

Oficialul din Hexagon a fost mereu perceput ca fiind un aparator al detinatorilor de drepturi de autori in dauna userilor de internet care sunt adepti al sharing-ului. Franta are, in prezent, una dintre cele mai dure legislatii in domeniul copyright-ului si are pedepse foarte aspre pentru cei care descarca continut protejat fara sa plateasca.

Specialistul media american Jeff Jarvis a criticat aspru politica promovata de presedintele francez. "Bine cel putin ca Sarkozy recunoaste ca el nu detine internetul si nici Franta nu detine internetul. Dar el reclama suveranitate in acest domeniu si probabil ca grupul G8, lucru care ma sperie", a declarat Jarvis.

Acesta considera ca, intr-adevar, este nevoie de reguli, dar, deocamdata, nici nu se stie prea bine ce este internetul. Astfel, nu se poate reglementa intr-un mod eficient ceva care nu este inca pe deplin cunoscut.

Sursa

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google