Cum stam cu retailul online - Cine cumpara de pe net, cat cumpara si cand? (INFOGRAFIC)

de Redactia Hit | 9 februarie 2015

Retailul online autohton a depasit cifra de 1 miliard de euro in 2014, comparativ cu aproximativ 600 milioane euro in 2013, potrivit estimarilor principalilor jucatori din online-ul romanesc, impreuna cu reprezentantii GPeC (Gala Premiilor eCommerce). Conform datelor publicate de sursele citate, piata romaneasca de e-tail se situeaza intre 1,1 si 1,2 miliarde de euro in anul recent incheiat, cu precizarea ca este vorba exclusiv despre produsele comercializate online (indiferent de natura lor), nu si despre servicii.

Iata cateva date interesante din raport, iar la sfarsitul articolului gasiti un infografic care descrie, in mod inspirat, cum s-a miscat retailul online anul trecut si care sunt tendintele care se manifesta pe piata acum.

  • Raportul arata ca varsta medie a celor care cumpara online este cuprinsa intre 25 si 35 de ani;
  • Majoritatea cumparatorilor locuiesc in mediul urban (peste 80%);
  • In Romania exista (luna decembrie 2014) aproximativ 5.000 de magazine online, cu cu 500 mai multe decat in luna decembrie 2013;
  • Cele mai vandute produse online au ramas cele din categoria Electro-IT&C, urmate de articolele de vestimentatie si incaltaminte (incadrate sub titulatura generica de Fashion);
  • Surpriza anului 2014 o reprezinta produsele din categoria Home & Deco, pe locul al III-lea in preferintele romanilor, "in conditiile in care acest segment de piata este relativ nou in comertul electronic romanesc, crescand considerabil doar in ultimii doi ani", potrivit lui Andrei Radu, CEO & Founder GPeC;
  • Peste 90% dintre cumparatorii online prefera sa plateasca ramburs;
  • Romanii cumpara cel mai mult online in ziua de miercuri;
  • Valoarea medie a unei tranzactii online prin card, spun reprezentantii GPeC (bazandu-se pe volumul total declarat e RomCard si mobilPay), este de 35 de euro per tranzactie;

GPeC (Gala Premiilor eCommerce, singurul eveniment din online care se desfasoara pe parcursul a 8 luni in fiecare an), va demara in 2015 cu GPeC Summit care va avea loc in Bucuresti, pe 11-12-13 Mai si il va avea ca invitat pe Neil Patel, unul dintre primii zece cei mai importanti marketeri online la nivel mondial, potrivit Forbes.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: valoare retail online romania e tail romania 2014 tendinte consum online gpec 2015 magazine online romania
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google