Ce NU trebuie sa faci pentru a avea o campanie de marketing de TOP?

de Redactia Hit | 18 noiembrie 2020

Marketingul, cunoscut profanilor sub termenul de publicitate (desi promovarea este doar o parte a acestui domeniu vast), reprezinta o parte importanta a activitatii economice, mai ales in conditiile in care concurenta este tot mai acerba in aproape orice industrie. Dificil e pentru afacerile mici si mijlocii, care trebuie sa lupte din greu cu marile companii multinationale, ce au la dispozitie bugete impresionante pentru activitatea de marketing si care isi permit sa angajeze agentii celebre pentru succesele avute in tarile dezvoltate ale lumii.

 

Chiar si in aceste conditii, exista solutii si pentru intreprinzatorii mici si mijlocii care doresc sa creeze un brand cunoscut in intreaga tara sau peste hotare. De cele mai multe ori, sumele de bani necesare pentru o campanie de marketing de top nu sunt impresionante, creativitatea si munca sustinuta putand suplini cu brio milioanele de euro investite de firme. Odata cu dezvoltarea retelei de Internet si cu accesul tot mai larg al populatiei la acesta, are loc o adevarata democratizare a activitatilor de marketing.

Iata ce NU trebuie sa faci ca afacerea ta sa devina una de TOP!

Greseala evidenta, pe care multe afaceri aflate la inceput de drum o fac, este lipsa totala a unei campanii de marketing. Acest lucru este, cu siguranta, o mare eroare, deoarece, practic, nu mai exista parti ale businessului in care concurenta lipseste. Chiar daca produsele sau serviciile sunt competitive si de buna calitate, faptul ca publicul consumator nu stie de existenta acestora poate avea ca urmare falimentul intreprinderii. Printre greselile frecvente in aceasta privinta pe care le fac intreprinzatorii aflati la inceput de drum, se numara:

 

  • Lipsa unei pagini de Internet in care sa fie prezentata afacerea si oferta acesteia

 

Statisticile arata ca tot mai multi potentiali clienti folosesc Internetul pentru a gasi cea mai buna oferta. Solutia este simpla, si anume, apelarea la o firma ce ofera gazduire web si prin construirea unui site simplu, dar profesionist, care va contribui la cresterea numarului de comenzi intr-un mod semnificativ.

 

  • Lipsa optimizarii site-ului din punct de vedere on page/off page

 

Simpla realizare a unui site nu este suficienta, in cele mai multe dintre cazuri. Daca site-ul nu este optimizat si functioneaza greoi sau se blocheaza, iar cautarile in Google nu pun pagina pe un loc fruntas, atunci clientii fie vor cauta o alta pagina de Internet care functioneaza ireprosabil, fie vor apela la una dintre optiunile dintre primele rezultate ale motorului de cautare. O campanie SEO facuta printr-o investitie minima poate insemna, de multe ori, diferenta dintre simpla supravietuire a firmei si succes.

 

  • Realizarea unei campanii de publicitate fara apelarea la specialisti

 

Multi dintre antreprenori considera ca au suficiente informatii pentru a face o campanie de publicitate de succes, dar acest lucru nu este deloc adevarat. Marketingul a evoluat foarte mult in ultimii ani, reusind sa profite de subtilitatile psihologice, greu de observat de catre amatori. Specialistii in marketing nu mai sunt demult simpli graficieni, ci stiu sa cantareasca precis cum functioneaza mintea umana.

 

Marcheting

 

 In concluzie, marketingul nu trebuie sa fie omis sub nicio forma de catre businessmanii care vor sa exceleze in afacerea proprie si care nu se multumesc doar sa traiasca de la o luna la alta.

 

 

Sursa foto: shutterstock.com

 

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer