Avantajele si dezavantajele angajatilor care lucreaza de acasa

de Redactie Hit.ro | 15 mai 2020

Munca de acasa

Raspandirea activitatii la domiciliu deschide o gama noua de posibilitati pentru modul in care intreprinderile pot functiona singure.

Pe langa oportunitati si beneficii, munca la domiciliu aduce noi responsabilitati pentru angajator si angajat. Angajatii cu serviciu de 26 de saptamani au dreptul legal de a solicita aranjamente flexibile de lucru, cum ar fi munca la domiciliu si trebuie sa luati in considerare in mod serios aceste solicitari.

Avantajele angajatilor care lucreaza de acasa

Cu un numar tot mai mare de angajati care lucreaza acasa este clar ca exista o serie de beneficii pentru afaceri, cum ar fi:

  • O mentinere mai buna a angajatilor - munca la domiciliu poate ajuta la pastrarea angajatilor.
  • Acces la un grup mai larg de solicitanti - de exemplu, cum sunt cei din zone mai indepartate geografic sau persoane care pot prefera sa lucreze de acasa.
  • Castiguri posibile de productivitate - din cauza intreruperilor mai putine, ceea ce permite o munca mai concentrata.
  • Cresterea motivatiei personalului - personalul avand un echilibru mai bun intre munca si viata.
  • Beneficii financiare - economii de spatii pentru birouri si alte facilitati.
  • Un echilibru mai bun intre munca si viata - angajatii care lucreaza de acasa pot duce la imbunatatirea sanatatii si a starii de bine.

Dezavantaje ale angajatilor care lucreaza de acasa

Desi exista unele dezavantaje pentru angajatii care lucreaza acasa, majoritatea se refera la cei care lucreaza de acasa, spre deosebire de o parte din saptamana:

Pot exista dificultati in gestionarea lucratorilor la domiciliu si in monitorizarea performantei acestora. Vedeti gestionarea eficienta a angajatilor care lucreaza de acasa.

Costul muncii de acasa - costurile initiale ale instruirii si furnizarea de echipamente adecvate, inclusiv adaptari pentru a indeplini standardele de sanatate si siguranta pot crea anumite probleme si dificultati in mentinerea dezvoltarii personalului si imbunatatirea abilitatilor sale.

Risc pentru securitatea informatiei - probleme de securitate a informatiilor ar putea aparea.

Cresterea costurilor de telecomunicatii - de exemplu, cresterea facturilor de telefon sau de banda larga sau obligatia de a furniza angajatilor dumneavoastra un telefon mobil in scopuri de munca.

  • Probleme de comunicare - ar putea creste sentimentele de izolare in randul lucratorilor de acasa.
  • Scaderea moralului personalului - poate fi mai greu sa mentineti spiritul de echipa atunci cand angajatii lucreaza in diferite locatii.
  • Nu toate locurile de munca se potrivesc cu munca la domiciliu - munca de la domiciliu se potriveste unor locuri de munca mai bune decat altele. in egala masura, munca de acasa se potriveste unor tipuri de personalitate, dar nu altora. Unii oameni pot prefera contactul colegului prin comunicarea fata in fata.
  • O schimbare catre munca la domiciliu nu inseamna ca angajatii trebuie sa lucreze doar acasa. Adesea, impartirea timpului intre casa si locul de munca este solutia cea mai productiva si este posibil sa doriti ca cel care lucreaza de acasa sa participe la intalniri pentru a-i mentine pe deplin implicati si informati.

Te-ar putea interesa

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer