Are cineva sanse sa preia rolul de inovator de la Apple?

de Radu Eftimie | 16 septembrie 2013

Apple a dezamagit pentru prima data de la lansarea primului iPhone, in 2007. Noile smartphone-urile ale companiei, despre care multi spun ca nu aduc acea inovatie cu care Apple ne-a obisnuit, au esuat in a produce cunoscutul val de entuziam al fanilor. Mai mult, piata a reactionat negativ dupa lansarea iPhone 5C si iPhone 5S, penalizand lipsa de imaginatie a producatorului american cu 6% scadere pe bursa.

Apple pare sa fi intrat, cu adevarat intr-o perioada mai putin fasta. Desigur, de aici si pana la a afirma ca Apple va disparea, se va autodistruge etc. este cale lunga, iar o astfel de discutie nu-si are loc decat, eventual, la coltul strazii. Dar conul de umbra in care Apple a intrat ar putea reprezenta pentru concurenta conjunctura ideala de atac. Samsung, Microsoft-Nokia, Sony si Google, sunt companiile  pregatite pentru asalt. Din pacate, HTC nu se afla pe lista noastra, compania incercand acum sa ramana pe linia de plutire. Cea mai recenta stire referitoare la taiwanezi ne spune ca HTC apeleaza la concedieri, iar restructurarea companiei bate la usa. De asemenea, LG, o companie care are idei bune si incearca sa inoveze (vezi LG G2) pare a nu avea forta de a intra in aceasta lupta. Motorola nu ne-a demonstrat absolut nimic de cand a fost preluata de Google, iar BlackBerry cauta un cumparator. Dar, sa revenim la companiile cu sanse la "coroana".

Samsung - cantitate sau inovatie?

Samsung este cel mai prolific producator din industrie. Cadenta de lansari a companiei, cel putin pe segmentul smartphone-urilor, este fantastica. Samsung a atacat concurenta (si nu ne referim doar la Apple) din toate directiile si cu toate armele si a mizat initial pe cantitate, dupa care a reusit sa cucereasca noi si noi fani cu modele de smartphone-uri foarte bune (trend calitativ care s-a facut simtit odata cu lansarea pe piata a Samsung Galaxy S II). Samsung deja se bate cu Apple aproape de la egal la egal dar doar daca excludem o realitate a pietei: sud-coreenii au aruncat in lupta zeci si zeci de modele de smartphone-uri cu Android impotriva unui singur model de la Apple - iPhone. Lupta este inegala. Chiar si asa, Samsung este compania cu cele mai multe sanse la locul ocupat de Apple. Are putere financiara, investeste in cercetare si dezvoltare si incepe sa-si lase (in sfarsit) amprenta asupra produselor sale, dupa ce ani la rand si-a gasit inspiratia, uneori de design, alteori de dotari, pe la "vecini". Acum Samsung nu trebuie sa faca altceva decat sa inoveze. Are oare aceasta putere? Daca ne uitam la smartwatch-ul companiei, Galaxy Gear, raspunsul este "nu prea". Dar, cum spuneam, resursele exista, iar Samsung nu trebuie decat sa se concentreze de acum mai mult pe inovatie decat pe cantitate.

Cumpara de la Emag.ro Samsung Galaxy S4 si accesorii dedicate

"MicroNokia"

Tranzactia-soc prin care Microsoft a preluat divizia de device-uri si servicii a Nokia creaza noi premize pentru gigantul software care face pasi concreti spre business-ul hardware. De altfel, se vobeste deja despre culisele afacerii Microsoft - Nokia si despre faptul ca firma din Redmond are in testare un smartphone Surface. Avand in vedere achizitia pe care Microsoft a demarat-o si care se va finaliza in 2014, un Surface Phone ar putea ataca piata anul viitor. Nu trebuie sa uitam faptul ca Windows Phone 8 este un sistem de operare care incepe sa prinda din ce in ce mai mult, iar acest lucru se datoreaza in principal device-urilor realizate de finlandezii de la Nokia.

Cumpara de la eMag.ro gama de smartphone Nokia Lumia la preturi atractive

Si, cum Nokia se afla acum sub umbrela Microsoft, urmatorul Surface Phone (si speram ca el exista cu adevarat), este sansa americanilor de a debuta pe aceasta piata. Microsoft are, ca si Samsung, si puterea si resursele de a inova. Din pacate, Microsoft este un gigant. Iar gigantii isi permit esecuri. Cu alte cuvinte, un succes al Surface Phone nu va tine decat de seriozitatea Microsoft. Cum Steve Ballmer si-a anuntat retragerea, asteptam o schimbare semnificativa la Microsoft.

Sony - samuraiul revine

Dupa ruperea de Ericsson, Sony si-a regandit business-ului. A accelerat dezvoltarea de noi device-uri, fie care vorbim despre smartphone-uri, fie despre alte produse ale divizilor sale. Cert este ca Sony reuseste sa revina in forta cu o serie de gadgeturi cel putin interesante. Toate smartphone-urile sale mid-range si de top au certificari de rezistenta la praf, socuri si apa, specificatii la zi si un design reusit.

Cumpara de la eMAG.ro noile Smartphone Sony

Japonezii au fost pana acum ocupati cu repunerea companiei pe picioare dupa ruperea de Ericsson, dar aceasta etapa pare sa se fi finalizat cu succes. Acum urmeaza ca Sony sa arunce in joc puterea de inovatie si sa-si ia din nou, in serios, rolul de trend setter.

Google - potential imens prin Glass

Google nu a facut mare lucru dupa preluarea Motorola Mobility. din contra, chiar si din interiorul companiei s-au auzit voci critice la adresa puterii de inovare pe segmentul smartphone. Motorola Moto X, cel mai recent terminal inteligent lansat de companie nu ofera mai noutati care sa impulsioneze apetitul consumatorilor pentru smartphone-urile companiei, iar sloganul "made in USA" nu pare sa fie de ajuns. Pentru Google, unicul device care are potential sa declanseze o revolutie este Google Glass. Din pacate, insa, gadgetul celor de la Google este departe de a fi gata pentru end-useri, atat ca pret (peste 1500 de dolari acum), cat si ca functionalitate. Si totusi, Google Glass, programat pentru lansare tot in 2014, deschide atat de multe posibilitati incat s-ar putea ca device-ul sa devina, in momentul in care va fi gata de lansare, si in conditiile unui pret rezonabil, cel mai dorit gadget al momentului. Momentan, Google are o mare problema: inca nu si-a dat seama cum poate folosi imensul potential al Glass.

Reinventarea Apple

Apple este compania care a reusit, prin cel mai eficient marketing practicat vreodata, sa isi construiasca un nucleu foarte dur de utilizatori si de fani. De asemenea, asteptarile de la compania lui Jobs au fost si vor ramane extrem de mari. Si totusi, cu tot nucleul de fani loiali, Apple nu isi mai permite acum sa pastreze strategia de produs (mai ales cea a iPhone) si pentru 2014. Apple va trebui sa gaseasca o solutie pentru mentinerea interesului fanilor pe care (inca) ii are. Daca Tim Cook & Co raman fideli strategiei de pana acum a companiei, esecul este ca si asigurat pentru ca erodarea nucleului de fani va deveni din ceva sporadic un adevarat fenomen. Totusi, Apple are un mare avantaj: poate inca sa construiasca noi produse de succes pe platformele actuale! Ce asteptam? Un iPhone cu display mai mare, un smartwatch si chiar un gadget din categoria wearable similar Google Glass, pe care se pare ca Apple il are in target.

Voi care credeti ca ar putea deveni urmatorul hit in materie de tehnologie pentru 2014 si ce companie il va produse?

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: apple iphone samsung galaxy sony xperia lg g2 inovatie google glass
spacer
Opiniile cititorilor
spacer