Cum sa obtii o rata de raspuns a clientilor de peste 90% in marketing online

18 ianuarie 2013

De Craciun, MailAgent.ro a incercat un experiment care probabil nu a mai fost facut in Romania. A trimis clientilor un newsletter de tip poza ASCII. Pentru cei care nu stiu despre ce este vorba, ASCII este realizarea (sau transformarea) in litere a unei fotografii, rezultatul fiind o imagine care sa reproduca in alb si negru, pe cat se poate de fidel, poza initiala. Cei mai batrani dintre noi isi aduc aminte ca pe mIRC era o adevarata moda cu astfel de poze, neputand pe atunci sa trimiti imagini complexe.

Experimentul a fost foarte simplu, spun reprezentantii MailAgent.ro: "Am zis sa facem ceva unic in industria de email marketing. Astfel, am luat problema principala de care ne lovim, si anume  faptul ca prea putini oameni descarca pozele unui newsletter. Asa ca ne-am propus sa rezolvam totul in mod creativ. Oricine vede textul dintr-un email, dar nu si pozele pana nu apasa pe butonul de incarcare a imaginilor. Asa ca am facut textul alternativ al felicitarii noastre de Craciun dupa felicitare si a rezultat imaginea ASCII".

MailAgent.ro a incercat prin textul din header si footer sa ii ataga pe cititori intr-un mod jovial: printr-un mesaj clar si in acelasi timp sentimental, prin care daca doreau sa il vada pe Mosul, era necesar sa incarce pozele sau sa vizualizeze in browser newsletterul.

"Pentru a ne proteja de dezabonari, am apelat din nou la un mesaj sentimental, prin care batranul Mos se v-a "supara" pe oricine se dezaboneaza. Am coborat, prin aceasta mutare, rata de dezabonare la 0.01%, mult sub media industriei. In corpul emailului, se observa clar mesajul, chiar daca cititorul ar fi vizualizat pozele. Ce am vrut sa transmitem a fost ca Mos Craciun a trecut si pe la noi, prin mesajul: “I was here, Santa”

Cei care au apasat pe incarcarea imaginilor au observant poza originala cu scrisul exact in locul in care caracterele dinainte formau textul newsletterului.

"Succesul experimentului a fost garantat: 93.85% din cei au deschis emailul au incarcat si mesajul si au dat click. Asta se poate traduce printr-o rata de interes fata de mesaj de peste 90%, desi in sine acesta nu continea nimic comercial, fiind trimis doar clientilor actuali, ca multumire pentru ca fac parte din familia noastra", mai spun reprezentantii MailAgent.ro.

O alta evolutie spectaculoasa a fost faptul si butonul de vizionare online, pe care de obicei apasa sub 1% dintre subiecti, a functionat mult mai bine pentru ca a avut o rata de click de peste 4%.

"Toate aceste aspecte coroborate cu faptul ca newsletterul a fost trimis pe data de 25 Decembrie 2012, ora 11:00, cand toata lumea era in febra Craciunului, au facut ca felicitarea si mesajul pe care am dorit sa il trimitem, sa aiba un succes foarte mare."

Concluzia exeprimentului realizat de MailAgent.ro este ca niciodata nu trebuie sa te multumesti cu un mesaj "aruncat"! Trebuie sa te intereseze implicit si cum impachetezi mesajul!

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: marketing online campanie marketing online newsletter tutorial
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google