Cat de mult sa iti segmentezi baza de date in email marketing?

20 ianuarie 2015

Acum ceva timp am primit un brief de creatie unde se dorea un vizual de newsletter pentru un public tinta alcatuit din femei cu varste intre 25 - 50 de ani. La prima vedere nu pare nimic iesit din comun, dar vorba unui coleg aici vorbim de un visual care trebuie sa ii placa mamei si in acelasi timp si sotiei mele. Noi in permanenta ne incurajam clientii sa isi segementeze cat mai mult baza de date.

Un prim pas pe care ar trebui sa-l facem ar fi sa segmentam baza de date in functie de sexe. Sa nu se mai trimita newsletter cu epilatoare catre barbati si cu bormasini catre femei. Foarta putina lume in mediul online isi segmenteaza baza de date. Toti prefera sa faca niste newslettere lungi cu 200 de produse, ca "poate pica ceva".

Am gasit un studiu facut de cei de la Alchemy Worx, care au descoperit ca pentru a avea rezultate notabile ar trebui sa faci segmente de cel putin 5% din baza de date. Deci o segmentare doar femei barbati nu este suficeinta. Daca te gandesti logic, segmentul dat exemplu mai sus ar trebui cat mai mult resegmentat la randul lui. Femeile 25 de ani au cu totul alte interese decat femeile de 30 de ani. De asemenea conteaza foarte mult si educatia, locul de munca si orasul.

Cei de la Alchemy Worx au analizat 224 de branduri cu baze de date foarte mari, precum Amazon, Grupon sau About.com, uitandu-se la rata de deschide a email-urilor pe o perioada de 18 luni. Ce face acest studio si mai interesant este analiza performantei in pofida dimensiunii segmentarii. Cele mai importante date au fost sintetizate in graficul pe care va invitam sa il vedeti pe MailAgent.ro

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: segmentare marketing target email marketing newsletter segmentare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google