Prezentare Starcraft II: Heart of the Swarm

de Cristian David-Matei | 1 aprilie 2013

Starcraft II este un joc de strategie in timp real, militar stiintifico-fantastic, dezvoltat de compania Blizzard Entertainment. Heart of the Swarm este a doua parte din trilogia Starcraft II, alaturi de Wings of Liberty (prima parte) si Legacy of the Void (a treia parte).

Lansat la doi ani dupa Wings of Liberty, practic Heart of the Swarm aduce putine noutati. Probabil Blizzard s-a straduit sa realizeze ceva semnificativ, dar rezultatul lasa de dorit.

Hearth of the Swarm poate fi clasificat ca o expansiune, dar este mai mult un pachet cu 2 parti.

Practic, jocul are 2 jumatati diferite: cea solitara (campania) si cea pentru mai multi jucatori (multiplayer). Unitatile si abilitatile din campanie difera de cele pe care le folosesti in jocurile de multiplayer.

Prima jumatate: campania (Single Player)

Dupa ce campania din Wings of Liberty a avut ca protagonist Terran-ul (rasa umana, reprezentata de oameni exilati de pe Pamant, capabili de a se adapta oricarei situatii), Heart of the Swarm este dedicat Zerg-ului (o rasa extraterestra asemanatoare insectelor, aflata in cautarea perfectiunii genetice si preocupata de asimilarea altor rase), iar in Legacy of the Void este protagonist Protoss-ul (o rasa umanoida, dotata cu tehnologie avansata si puteri psionice).

Fanii Zerg-ului, care au asteptat cu nerabdare continuarea povestii, au fost dezamagiti. Cei de la Blizzard nu au fost prea inspirati, iar povestea este demna de scenariul unei telenovele. Poate pentru urmatoarea parte le-ar prinde bine un scenarist nou. Se ofera cineva?

Actiunea incepe intr-un laborator de cercetare Terran condus de printul Valerian Mengsk (fiul imparatului Arcturus Mengsk), care face experimente pe Sarah Kerrigan (fosta regina a Zerg-ilor) pentru a-i reda insusirile umane. Laboratorul este atacat de soldatii imparatului, iar ea reuseste sa scape. Insa Jim Raynor (rebel Terran si salvatorul lui Kerrigan) ramane blocat acolo si este anuntat mort la radio. Indurerata, Sarah se intoarce in mijlocul Zerg-ilor ca sa stranga o armata pentru a porni razbunarea impotriva imparatului. In realizarea acestui scop, ea se reinfesteaza cu esenta de Zerg si isi sporeste puterile.

Povestea ei este plictisitoare si lipsita de substanta, iar personajul este fara personalitate. Inima ei necrutatoare pare imblanzita de dragostea pentru Jim Raynor si de retransformarea umana. De exemplu, la sfarsitul unei misiuni cruta vietile unor soldati inamici raniti, iar dupa intoarcerea pe nava sa, ordona distrugerea unei planete intregi fara sa clipeasca. Pare ca trage la sorti pentru a decide sa actioneze ca un tiran necrutator sau ca o inima ranita.

Cele 20 de misiuni ale campaniei nu sunt chiar atat de competitive ca cele din Wings of Liberty, dar, in schimb, sunt mai variate si te bucuri de o dominatie categorica asupra inamicilor. Un plus adus campaniei este diversitatea misiunilor. Alterneaza cele clasice in care trebuie sa construiesti o baza, sa-ti dezvolti economia si sa faci armata si cele de RPG in care controlezi o unitate care creste in puteri si capata abilitati noi. De exemplu, intr-o misiune esti cu o larva parazit pe o nava de Protoss. Scopul tau este sa gasesti biomasa ca sa evoluezi si sa poti crea o mica armata, pentru ca in final sa distrugi nava. Intr-o alta misiune inedita, Kerrigan trebuie sa invinga in lupta directa 3 lideri de grupuri si o creatura puternica antica pentru ca locuitorii planetei sa o considere regina lor.

Daca esti incepator, campania este un bun punct de plecare, te ajuta sa iti faci o idee despre unitatile Zerg (totusi, dupa cum mentionam mai sus, exista diferente fata de jocurile de multiplayer) si o poti termina rapid si usor (in cateva ore). Iar daca esti cunoscator, poti alege sa iti dezlantui armatele nimicitoare si sa admiri macelul sau poti alege niveluri mai mari de dificultate pentru ceva adrenalina.

Una dintre noutati consta in focalizarea campaniei asupra eroinei Sarah Kerrigan. Ea obtine experienta prin indeplinirea misiunilor si a unor obiective. Astfel isi creste nivelul de experienta si devine din ce in ce mai puternica pe parcursul campaniei. La fiecare 10 niveluri de experienta, primeste un set de 3 abilitati, care pot fi schimbate intre misiuni. Aceste abilitati variaza intre a o face pe Kerrigan si mai puternica (precum regenerarea mai rapida sau lovirea mai multor inamici intr-un atac) si a-si ajuta armata si economia (precum producerea a doi lucratori la pretul unuia sau producerea instanta a Overlordului).

Majoritatea unitatilor primesc abilitati speciale pe care le poti modifica intre misiuni. De exemplu, abilitatile variaza intre viata crescuta, viteza marita, atacuri mai puternice sau mai rapide. De asemenea, ai la dispozitie decizii ireversibile de evolutie ale unitatilor tale, precum aripile Zerlingilor, care ii ajuta sa sara sau Ultralistii care renasc pe campul de lupta. Un lucru bun este ca sunt 7 misiuni in care testezi in lupta posibilitatile de evolutie a tuturor unitatilor tale inainte de a lua decizia. Un alt plus al campaniei este ca la sfarsitul ei, poti sa alegi sa revezi secventele video sau sa rejoci misiuni, avand posibilitatea sa alegi abilitatile lui Kerrigan, imbunatatirile si evolutiile unitatilor dupa dorinta ta.

Ceea ce salveaza campania sunt secventele video care au o calitate ridicata. Cei de la Blizzard reusesc sa creeze o experienta captivanta si un suspans bine intretinut. Poate ca pentru urmatoarea campanie vor invata din greseli si se vor ridica la nivelul asteptarilor.

A doua jumatate: multiplayer

Starcraft II are o mare comunitate de jucatori si acestia asteptau ca Heart of the Swarm sa aduca un echilibru in jocurile de multiplayer. Se pare insa ca expansiunea oferita de Blizzard nu a reusit sa aduca rezultatele dorite, iar jocurile sunt in continuare dezechilibrate. Practic, noutatile constau in 7 unitati (dintre care 2 sunt imbunatatiri ale celor deja existente), cateva harti tematice, animatii la moartea unitatilor, niveluri de experienta pentru jucatori, interfata si editorul.

In multiplayer, regasesti aceleasi unitati ca si in campanie, dar care nu mai au aceleasi abilitati. Fata de Wings of Liberty, s-au facut cateva ajustari, iar unitatile introduse schimba strategiile cu care jucatorii s-au obisnuit.

Desi este protagonistul campaniei din Heart of the Swarm, Zerg-ul pare, pentru inceput, mai dezavantajat in multiplayer. Unitatile sale sunt in special pentru mijlocul jocului si necesita tehnologii avansate. Viper este o unitate aeriana care provoaca haos prin abilitatile sale. Poate aduce unitatile inamice in mijlocul armatei tale sau permite armatei tale sa asalteze inamicul. Swarm host este o unitate care, dupa impamantare, produce doua lacuste la un interval de timp. Acestea sunt utile pentru atacurile la distanta si pentru asedierea bazei inamice.

Protoss-ul pare cel mai schimbat. In Wings of Liberty era vulnerabil in luptele aeriene, iar noile unitati il ajuta sa fie la inaltime. Mothership Core este o nava suport, slaba ca putere, dar cu abilitati foarte utile. Este capabila sa teleporteze unitatile in siguranta inapoi intr-o baza proprie. Poate fi transformata in unitatea Mothership din Wings of Liberty. Oracle este o unitate excelenta la hartuirea adversarului. Poate distruge o gramada de lucratori in cateva secunde, insa are nevoie de energie pentru a face pagube. Tempest este o nava uriasa care poate ataca de la distante foarte mari. Este utila la asedii sau la distrugerea unor unitati importante.

Terran-ul pare cel mai avantajat. Numeroase unitati sunt imbunatatite si cele noi sunt foarte utile. Widow mine este o mina, care dupa ce se ascunde in pamant, trimite un proiectil catre o unitate din raza ei. Face pagube si unitatilor din jurul tintei si se armeaza pentru trimiterea proiectilelor la un interval de timp. Hellbat este o transformare a vechii unitati Hellion din Wings of Liberty. Arunca foc si este utila la omorarea unitatilor firave, cum ar fi lucratorii.

In Heart of the Swarm, experienta de joc a fost imbunatatita prin animatiile de la moartea unitatilor si noi elemente grafice. Astfel, s-au introdus diverse harti tematice, de la pamanturi inghetate pana la o statie spatiala de Protoss. De asemenea s-au introdus stanci, care, daca sunt atacate, aluneca si te ajuta sa-ti aperi mai usor baza.

Una dintre noutatile importante este introducerea nivelurilor de experienta pentru jucatori. Acestea sunt intre 1 si 30 pentru fiecare rasa si iti ofera diverse recompense, precum portrete sau animatii (unitati care danseaza).

Optiunile de joc din multiplayer sunt acum mai variate. Noutatile includ jocurile de antrenament contra adversarilor cu inteligenta artificiala adaptata sau cele neclasificate contra adversarilor umani. Au fost introduse si statistici personale, impartite pe rase si pe harti, iar statisticile de la sfarsitul unui meci sunt mai detaliate.

Si partea sociala este mai dezvoltata, prin introducerea clanurilor si grupurilor, iar jocurile cu prietenii sunt incurajate, deoarece primesti mai multa experienta. Totodata, poti sa vezi reluarile meciurilor impreuna cu alte persoane si chiar sa continui jocul dintr-un punct ales. De asemenea, interfata si editorul au fost ajustate pentru noutatile din Heart of the Swarm.

In ansamblu, jocul de multiplayer este practic la fel, bazat pe dezvoltarea bazelor si lupte intense. Ramane in continuare un joc de strategie clasic. Speram ca Legacy of the Void sa aduca prospetime experientei de joc si sa se ridice la nivelul asteptarilor pentru un produs Blizzard.

Concluzie:

Cinematicurile sunt mai bune decat scenele din filme, iar suspansul este foarte bine intretinut. Jocul te face sa-l joci fara oprire, pana il termini. Multiplayer-ul este schimbat in bine, apar mai multe tactici si este nevoie de mai mult indemanare pentru coordonarea armatei, insa noile unitati aduc si un oarecare dezechilibru ce va fi diminuat cu timpul de patch-urile viitoare. In mare parte, expansiunea este una binevenita si de o calitate buna, insa sunt si mici critici de adus, mai ales echipei ce se ocupa de echilibrarea raselor. Pentru un joc de talia Starcraft-ului, expansiunea este una bunicica. Ar mai fi de spus ca filmuletele te introduc in atmosfera jocului, iar misiunile mai putin clasice si controlul asupra lui Kerrigan in fiecare misiune iti ofera o experienta unica.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: Starcraft II Heart of the Swarm prezentare heart of the swarm review starcraft 2
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google