Microsoft s-a razgandit: jocuri second hand pe Xbox One, adio conexiune online zilnica

de Liviu Petrescu | 21 iunie 2013

Dupa conferinta E3, in care PlayStation 4 s-a detasat ca potential castigator al razboiului consolelor, Microsoft ia masuri de urgenta. Compania a anuntat ca renunta la doua dintre cele mai controversate functii Xbox One: restrictionarea jocurilor second hand si obligatia de a conecta consola online odata la fiecare 24 ore.

La prima vedere, decizia Microsoft pare o victorie a gamerilor asupra marilor companii care cred ca pot sa-si pastreze profiturile indiferent de atitudinea fata sa cumparatori. Jocurile second hand vor rula de Xbox One ca si pe Xbox 360, iar consola are nevoie de conexiune online obligatorie o singura data, la activare.

Incercarea Microsoft de a elimina practic piata jocurilor second hand si de a tine consola legata de conexiunea online a esuat in ciuda promisiunilor vagi ale companiei. In comunicatul de presa prin care anunta ca a cedat, Microsoft mentioneaza doar vag "avantajele" complet noi la care acum gamerii trebuie sa renunte fiindca s-au incapatanat sa-si apere drepturile.

Microsoft s-a razgandit: Jocuri second hand pe Xbox One, adio conexiune online zilnica

Dupa confirmarea celor doua functii nedorite, criticile au devenit tot mai puternice, iar prezentarea Sony de la E3 s-a soldat cu aplaude si chiote la auzul vestii ca PS4 nu restrictioneaza jocurile second hand si nu necesita o conexiune permanenta sau regulata la internet.

De ce a renuntat Microsoft la planurile Xbox One?

Situatia Xbox One este mai complicata decat pare la prima vedere. Potentialii cumparatori au inregistrat o victorie, iar Microsoft a cedat in fata feedback-ului, insa doar pentru ca nu a avut de ales.

Daca Xbox One s-ar fi lansat cu restrictiile pe care le-a luat in considerare si Sony, cota de piata Xbox ar fi putut scadea dramatic. Nintendo este la distanta mare in urma Microsoft si Sony, astfel incat compania japoneza nu ar mai fi avut niciun obstacol in a implementa aceleasi restrictii.

Cu o cota de piata majoritara, Sony ar fi putut astepta un an sau doi pentru loializarea clientilor, inainte de a introduce un update cu propriile restrictii, lucru la care multi gameri nu vor sa se gandeasca.

Poate ca singurul lucru care a impiedicat Microsoft sa impuna restrictiile a fost impartirea pietei. Daca Sony ar fi indraznit sa impuna aceleasi conditii, gamerii s-ar fi plans putin, apoi ar fi acceptat situatia.

Temerile Sony sau pur si simplu dorinta de a lovi Microsoft au eliminat acest scenariu pentru moment. Gamerii din 2013 nu par pregatiti pentru o consola conectata online permanent. Dar oare cei din 2015 sau 2016 vor fi?

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: microsoft xbox one restrictii xbox one sony playstation 4
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google