Zvonul a devenit realitate: Facebook va lansa un nou serviciu de e-mail

de Laurentiu Crisu | 16 noiembrie 2010

Iata ca ceea ce saptamana trecuta era catalogat drept zvon s-a dovedit a fi de fapt un nou serviciu Facebook.

Mark Zuckerberg a anuntat ieri ca cei 500 de milioane de utilizatori Facebook vor putea beneficia in urmatoarele cateva luni de mult speculatul serviciu de email.

Potrivit sefului retelei sociale, email-ul va reprezenta numai o parte din noul sistem de mesagerie, care se va numi Facebook Messages, sistem ce va imbina email-ul, mesajele Facebook, SMS-urile si chat-ul intr-o singura interfata, pentru ca utilizatorii sa poata primi si trimite mesaje in orice forma doresc. Adresele de tipul @Facebook.com le va permite userilor sa comunice cu orice cont de email din afara retelei Facebook.

Noul sistem de mesagerie nu este doar o imbunatatire a actualului sistem, ci un nou produs, creat de la zero. 

Zuckerberg a anuntat, de asemenea, ca Facebook va lansa o noua aplicatie iPhone, care va facilita utilizarea noului serviciu de mesagerie pe terminalele mobile. Pentru a-si asigura reusita noului proiect, Facebook a mobilizat 15 ingineri, pe o perioada de un an.

Noul serviciu se remarca prin trei caracteristici de baza:

Mesagerie fara frontiere: Abilitatea de a comunica cu alte persoane din interiorul si din exteriorul Facebook, folosind email-ul, mesageria clasica Facebook, mesageria instant sau mesajele text, folosind dispozitive multiple, inclusiv cele mobile.

Istoricul conversatiilor: Conversatiile dintre doua persoane nu vor fi intrerupte odata cu schimbarea subiectului mesajului, ci vor putea fi forwardate sau trimise aceluiasi destinatar ori de cate ori se doreste.

Inbox social: Printr-o facilitate pe care alte sisteme nu o pot egala inca, Facebook va reusi sa foloseasca datele utilizatorilor pentru a sorta email-urile sau alte mesaje in functie de importanta, organizand mesajele prioritare in foldere speciale. Este un algoritm asemenator celor folosite de news feed-uri pentru a prioritiza cele mai importante persoane si cel mai bun content.

Potrivit companiei, Facebook Messages va aparea treptat in urmatoarele luni, pe baza unui sistem de invitatii. Utilizatorii vor primi o notificare pe pagina de mesagerie existenta, prin care vor fi invitati sa isi rezerve noua adresa de email Facebook.  URL-urile de genul www.facebook.com/www.Hit.ro se vor transforma in adrese de email de tipul: www.Hit.ro@facebook.com 

Prin abilitatea de a comunica cu persoanele din afara sistemului Facebook, reteaua sociala va prelua adrese de email si alte informatii care nu existau deja pe serverul lor.

Zuckerberg admite acest lucru, insa afirma ca informatiile sunt adunate pentru a imbunatati sistemul de mesagerie, negand ca informatiile colectate prin platforma de mesagerie Facebook vor fi folosite pentru a targheta anunturi publicitare sau ca vor fi transferate catre companii de publicitate.

Noul Facebook Messages vine ca un pas firesc al Facebook in razboiul cu Google pentru a monopoliza timpul utilizatorilor de Internet. Desi in prezent Google detine medalia la acest capitol, Facebook a dovedit ca serviciile sale pot crea dependent, retinand atentia userilor pentru perioade mari de timp. Iar, in termeni de advertising si marketing, acest lucru este extrem de valoros.

Zuckerberg afirma insa ca noul sistem de mesagerie nu se vrea a fi un “Gamil Killer” – cel putin nu inca. 

“Nu ne asteptam ca oamenii sa se trezeasca maine si sa isi inchida contul de Gmail. Ne asteptam totusi ca intr-o luna sau in cativa ani oamenii sa spuna <Iata cum ar trebui sa fie facuta mesageria>”.

Sursa: PC World  

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google