Unul din cinci utilizatori de internet prefera conexiunea mobila in locul celei fixe

de Cristina Enescu | 5 mai 2011

Realizat in luna aprilie 2011,  studiul „Unlocking the Power of Mobile” surprinde opiniile a nu mai putin de 800 de utilizatori urbani de Internet mobil, cu varste cuprinse intre 16 si 45 de ani, dezvaluind potentialul si oportunitatile prin care acest mediu de comunicare poate fi exploatat de advertiseri.

In prezent, in Romania potentialul Internetului pe mobil nu este inca exploatat la acelasi nivel cu cel intregistrat in celelalte tari care au participat la studiu, iar acest fapt se datoreaza unei perceptii generale despre Internetul mobil care este privit doar ca o alternativa la conexiunea fixa. Cu toate acestea, studiul arata ca aproximativ 21% dintre respondenti ar alege mobile internetul in locul unei conexiuni fixe.

Utilizatorii din mediul mobil sunt mereu prezenti si activi. Initiative Romania a aflat ca 58% dintre utilizatorii de Internet mobil in Romania isi folosesc telefoanele mobile pentru a se conecta la internet in fiecare zi si petrec online un timp mediu de 18 minute. Acest procent nu este cu mult mai mic fata de cel intregistrat in celelalte tari care au participat la studiu (65%) si se estimeaza ca utilizarea zilnica a internetului va inregistra o crestere semnificativa pe masura ce tehnologiile de Internet mobil vor fi folosite de tot mai multi romani.

„In topul activitatilor pe internet preferate de romani se numara accesul la e-mail, cautarea de informatii online sau vizualizarea hartilor, citirea celor mai noi stiri, dar si activitatile de petrecere a timpului liber– retele de socializare, jocuri” adauga Steve Dallas.

Internetul mobil devine mediu de comunicare, prin ocuparea timpilor morti. Multitasking-ul este un fenomen intalnit la un numar tot mai mare de romani: 60% dintre romani navigheaza pe Internet de pe mobil si asculta radio in acelasi timp, un procent comparabil cu cel inregistrat la nivel international (50%). Daca ne referim insa la asocierea TV-Internet mobil, procentul este mai mic decat media internationala, numai 17% dintre cei care navigheaza se uita, in paralel, si la televizor (in comparatie cu 50% la nivel international). 

„Pe masura ce internetul pe mobil este tot mai accesibil si accesat de un numar tot mai mare de utilizatori, multi-tasking-ul poate deveni un nou stil de viata, iar tinerii vor deveni promotorii acestuia, asa cum s-a intamplat in ultimii ani cu principalele revolutii tehnologice adoptate in scopul interactiunii sociale”, declara Maruan Trascu, Senior Research Manager Initiative.

Jocurile, aplicatiile muzicale, GPS-ul si aplicatiile de navigatie pentru mobil au de departe cel mai ridicat grad de penetrare (70% dintre respondenti detin cel putin o astfel de aplicatie). Cele mai des utilizate aplicatii sunt cele de social networking precum si cele care ofera informatii despre vreme sau stiri importante (peste 50% grad de utilizare). 

„Faptul ca aplicatiile pentru retelele sociale au o rata de penetrare de 52% si o rata zilnica de utilizare de 61% ne arata ca internetul pe mobil este o alternativa portabila foarte utila la dispozitivele tehnologice fixe. Datorita popularitatii si nivelului ridicat de acceptare, aplicatiile pe mobil au un potential ridicat si pot cu usurinta sa patrunda in viata consumatorilor”, adauga Maruan Trascu.
Unlocking the power of mobile

Studiul a fost dezvoltat de reteaua Initiative si in alte 8 tari: SUA, UK, Italia, Suedia, Australia, Coreea de Sud, China, India, si acum si in Romania. Cercetarea pe plan local a fost efectuat de Departamentul de Cercetare Initiative la inceputul acestui an, pe un esantion reprezentativ de 800 respondenti cu varste cuprinse intre 16 si 45 de ani, care traiesc in mediul urban si sunt utilizatori de internet mobil. Modalitatea de sondare a opiniei a fost CATI, respectiv interviuri telefonice.

Sursa: Initiative

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google