Romania in Top 10 la spam

de Vlad Matei | 11 septembrie 2009

3% dintre mesajele spam la nivel mondial provine din Romania, tara noastra fiind astfel printre primele 10 tari generatoare de spam, dupa Rusia (11%), SUA (10%), India (7%) si Polonia (4%), dar inaintea Spaniei, Italiei, Germaniei si Ucrainei, se arata intr-un raport al Kaspersky Lab.

"Tarile cu interes foarte mare pentru infractorii cibernetici incep sa fie localizate in Est, si mai putin in Vest”, a declarat Chief Security Expert Kaspersky Lab, Costin Raiu.

Conform acestuia, tari din Asia, America Latina, precum si regiuni din Europa de Est (excluzand Rusia) devin din ce in ce mai interesante pentru spammeri, deoarece utilizatorii nu au sistemele foarte bine protejate impotriva amenintarilor informatice.

Expertii au constat, in primele sase luni din acest an, un echilibru intre cantitatea de mesaje nedorite, comparativ cu cea din perioada similara a anului trecut. In medie, 85,5% din traficul pe mail in primele sase luni ale anului a fost reprezentat de spam, iar 0,3% din totalul mesajelor contineau atasamente infectate cu programe periculoase.

"Criza financiara a determinat o schimbare in comportamentul de consum al oamenilor, diferite produse si servicii fiind inlocuite sau, pur si simplu, refuzate. In acest sens, spammer-ii si-au reorientat mesajele, pentru a se potrivi cu cerintele consumatorilor. De exemplu, medicamentele, suplimentele alimentare si jocurile PC au ramas in topul preferintelor, determinandu-i pe cei care lanseaza mesaje nedorite sa acorde o atentie mai mare acestor nevoi", a completat Raiu.

Contextul economic actual a influentat mesajele spam pentru serviciile de publicitate online, care acum reprezinta  16,6% din totalul de spam, dar si mesajele care promoveaza diverse produse si servicii – acestea din urma inregistrand o cota de 35% - cu 10% mai mica decat anul trecut. In prima jumatate a lui 2009, domeniile cele mai populare pentru spam au fost: serviciile si produsele din sanatate (22,1%), serviciile de e-advertising (16,6%), materiale destinate adultilor (11%), educatia (10,4%) si imitatiile de produse de lux (7,4%). 

"In ciuda predictiilor contrare, volumul e-mail-urilor cu atacuri de phishing a scazut. Initial, expertii erau de parere ca situatia economica actuala va duce la o crestere exponentiala a phishing-ului, dar masurile de informare luate de banci si institutii financiare au condus la constientizarea pericolelor pe care le reprezinta astfel de mesaje in randurile utilizatorilor", se arata in raportul de evolutie a mesajelor spam al Kaspersky Lab.

Sursa: Newsin

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer