Atentie! Noul sistem de reclame Google utilizeaza imaginea utilizatorilor Google+

de Liviu Petrescu | 15 octombrie 2013

Google a atras din nou furia utilizatorilor prin planurile de a utiliza de nume, poze si citate preluate din mesajele Google+ pentru promovarea de produse si servicii. Gigantul IT sustine insa ca va oferi utilizatorilor posibilitatea sa fie exclusi din sistemul de reclame.

Sub denumirea de "shared endorsements", Google planuieste sa preia mesajele publice din Google+ pentru folosirea in reclame online. Noul sistem va intra in functiune de la 11 noiembrie, dar a adus deja cateva proteste.

Reclame Google

Unii utilizatori Google+ si-au inlocuit deja poza de profil cu o imagine cu Eric Schmidt, CEO Google, dar compania nu a oferit un raspuns oficial plangerilor si protestelor legate de sistemul de reclame online.

Daca nu vor ca imaginea lor sa fie utilizata pentru a promova produse, servicii sau chiar localuri din Google Maps, utilizatorii vor putea dezactiva optiunea, dar in acest mod unele dintre mesajele publicate in reteaua sociala ar putea sa nu mai fie vizibile prietenilor din Google+.

Facebook a incercat un experiment similar in 2011, care a cauzat un adevarat scandal si compania a platit daune de 20 milioane dolari utilizatorilor a caror imagine a fost folosita fara permisiune in scop comercial.

Sursa: BBC News

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: reclame google folosirea imaginii utilizatorilor
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google