Microsoft se aliaza cu cel mai mare motor de cautare din China

de Cristina Enescu | 5 iulie 2011

Unde Google a prezis un esec, Microsoft a zarit o oportunitate. In urma cu un an si jumatate, gigantul Internetului se retragea din China pe baza temerilor legate pe politica de cenzura practicata de autoritatile chineze.

Spre deosebire de rivalul sau, Microsoft s-a implicat de curand intr-un parteneriat cu motorul de cautare chinez Baidu, prin care va furniza rezultate de cautare in limba engleza.

In prezent, Baidu ofera putine rezultate in limba engleza, in ciuda faptului ca majoritatea cautarilor sunt efectuate in aceasta limba. Dar odata cu noul acord semnat cu Microsoft, motorul de cautare va incepe sa directioneze cautarile in engleza catre Bing, care va furniza rezultate catre paginile Baidu.

Cel mai probabil, raspunsurile la cautari vor fi cenzurate in conformitate cu politica chineza. Google a decis sa nu se supuna acestei cenzuri, preferand sa redirectioneze vizitatorii de pe pagina Google.cn catre site-ul Google Hong Kong.

In conditiile in care China are cel mai mare numar de utilizatori de internet din lume, peste 450 de milioane, prin noul parteneriat, Microsoft are sansa sa impuna Bing in fata dominatiei globale a motorului de cautare Google.

Noul acord se anunta a fi avantajos si pentru Baidu, care spera ca astfel sa se extinda pe plan international. In acest sens, serviciul chinez lucreaza deja la dezvoltarea unor produse in alte limbi.

Baidu detine in prezent aproximativ 75% din piata de cautare din China, spre deosebire de Bing, care inregistreaza pe aceeiasi piata o cota de 1%. In ciuda dificultatilor cauzate de cenzura, Google a reusit sa pastreze 19 procente din cautari, cifra care ar putea scadea odata cu noua alternativa prin care utilizatorii chinezi vor putea obtine rezultate in limba engleza.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google