Instagram si balbaiala Facebook - "pe cine mai vindem acum?"

de Redactia Hit | 19 decembrie 2012

Instagram, serviciul de foto sharing preluat de Facebook, a anuntat recent ca isi rezerva dreptul de a vinde fotografiile incarcate online de utilizatori. Evident, decizia a fost criticata de utilizatori atat de dur incat Instagram s-a vazut nevoita sa-si modifice declaratiile initiale incercand sa mai potoleasca ura utilizatorilor. Oricum, pare a fi deja cam tarziu.

Valul de critici aduse Instagram dupa ce compania, aliniindu-se la politica Facebook care spune ca utilizatorul in sine este un produs al companiei, a publicat anuntul prin care spune ca fotografiile userilor pot fi vandute de serviciu fara nicio notificare catre acestia, a determinat si mari nume din media sa ia in calcul stergerea imaginilor din contul Instagram.

National Geographic a facut acest lucru. Hotararea NatGeo este mai mult decat justificata, mai ales in conditiile in care fotografiile proprietare sunt recunoscute pentru calitate si pentru unicitate. O simpla schimbare in termenii si conditiile de utiliare ai Instagram, serviciu folosit pana de curand de National Geographic, nu poate schimba si proprietarul acestor imagini care investeste bugete imense pentru realizarea foto-documentarelor sale.

National Geographic a reactionat rapid afirmand ca va renunta la serviciu de foto-sharing daca Instagram nu se razgandeste.

Criticile din partea utilizatorilor Instagram a dus pana la urma la o reactie din partea companiei care a retractat partial declaratia initiala spunand intr-o postare ca anuntul a fost "prost formulat". Astazi, intr-un alt anunt, Instagram isi prezinta scuze utilizatorilor si pe promite ca "nu va vom vinde fotografiile". Evident, ar putea fi deja tarziu pentru scuze, chiar daca scandalul are doar vreo trei zile de cand a izbucnit.

Gafa Instagram este majora, iar cel mai mult are de pierdut de aici compania-mama, Facebook. Reteaua de socializare si-a tavalit singura numele in noroi de mai multe ori prin dezinformarea utilizatorilor, ori prin schimbari  neanuntate in politica de confidentialitate a serviciilor oferite utilizatorilor. De altfel, unicul moment de sinceritate din partea Facebook a fost cand Mark Zuckerberg a declarat ca produsul (de vanzare) al companiei este chiar utilizatorul retelei de socializare...

Oricum s-ar rezolva pana la urma gafa Instagram, problema de credibilitate exista deja. Daca nu mai aveti incredere in promisiunile serviciului si vreti sa incheiati socotelile cu Instagram, urmati tutorialul de AICI.

In acelasi timp aveti la dispozitie cinci alternative gratuite la Instagram pe care le puteti folosi. Mai multe detalii AICI.

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
Citeste despre: tutorial backup instagram foto instagram facebook imagini scandal instagram instagram vinde fotografii alternative instagram
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google