Fondatorii YouTube resusciteaza Delicious

de Radu Eftimie | 12 septembrie 2011

Chad Hurley si Steve Chen au darul si ceva experienta de a transforma un mic site intr-o mina de aur a Internetului. In 2006 au vandut gigantului Google, deja celebrul YouTube. Tranzactia nu a fost marunta si nici cei doi nu s-au multumit cu maruntis pentru business-ul lor: Google a dat 1,65 milioane de dolari pentru YouTube. Acum, cei doi antreprenori incearca sa puna pe picioare urmatoare lor reusita de senzatie de pe Internet, ceva ce Yahoo pare sa fi aruncat la gunoi: serviciul de bookmarking online Delicious, pe care l-au si cumparat de la gigantul internet, scrie New York Times.

Delicious... pentru toata lumea

La inceputul acestui an, presa internationala anunta tranzactia dintre fondatorii YouTube si oamenii de la Yahoo. Delicious era cumparat de Hurley si Chen. Delicious este un serviciu online unde utilizatorii puteau crea si accesa liste de adrese ale site-urilor care prezentau un interes pe ei.

Desi a fost apreciat pentru acuratete de catre cei cu ceva mai multe cunostinte in IT sau de catre pasionatii de tehnologie, serviciul nu a avut aceeasi efect de magnet asupra maselor de utilizatori de pe internet.

Hurley si Chen nu incearca acum sa faca altceva decat sa resusciteze serviciul, dar sa-l faca sa capteze atentia cat mai multor oameni, nu doar unui segment restrans de consumatori. "Ceea ce incercam sa facem acum este sa prezentam Delicious tuturor", a declarat, pentru New York Times, Chad Hurley.

Lansat in 2003, Delicious oferea utilizatorior posibilitatea de a-si salva liste de site-uri web pe gustul lor doar prin simpla folosire a unor cuvinte cheie. Serviciul s-a bucurat de un real succes pana pe la inceputul lui 2005 cand Yahoo, din motive necunoscute, nu a mai continuat dezvoltarea lui, lasandu-l oarecum in voia sortii.

Fondatorii YouTube resusciteaza Delicious

Cumparat in graba

Putin timp mai tarziu, in decembrie 2005, o nota interna a Yahoo, a ajuns pe mana presei: gigantul internet dorea sa scape de Delicious. In alcelasi timp, Hurley si Chen, care fondasera o noua companie denumita Avos si care isi inchiriasera un sediu chiar in apropierea birourilor Yahoo din San Mateo, incercau sa gaseasca urmatoarea oportunitate business, dupa succesul YouTube.

In momentul in care cei doi au auzit de intentia Yahoo de a vinde Delicious, l-au contactat imediat chiar pe unul dintre fondatorii companiei, Jerry Yang si i-au facut o oferta pe care se pare acesta "nu a putut s-o refuze". Termenii tranzactiei, insa, nu au fost niciodata dezvaluiti.

Fondatorii YouTube resusciteaza Delicious

Cum va arata Delicious resuscitat?

Ce au de gand sa faca fondatorii YouTube cu noua lor "jucarie"? Dupa cum spun chiar ei, Delicious va fi neschimbat atunci va fi relansat public, cel putin din punct de vedere al functiilor de baza. Dar serviciul va beneficia de alt software pentru taguri si organizarea linkurilor, iar designul va fi mai atragator.

In plus, noul serviciu nu se va multumi doar sa fie locul unde oamenii isi pot orienta cautarile pe net, ci si un loc pe care utilizatorii vor gasi review-ri si sfaturi tehnologice.

Fondatorii YouTube resusciteaza Delicious

Una peste alta, cei doi tineri cred cu tarie ca Delicious va avea succes dupa modificiarile aduse de ei. Ironic este insa faptul ambii recunosc ca - desi au cate un cont pe site - niciunul nu a fost vreun mare fan al serviciului de-a lungul timpului. "Mi-am facut un cont in 2005 si pana in 2011 nu m-am mai logat", spune Steve Chen zambind destul de "rusinat".

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google