Apple relaxeaza politica de abonare la App Store

de Dinu Boboc | 13 iunie 2011

Apple a recunoscut, in sfarsit, ca politica de abonare practicata la App Store a fost gresita si a luat masuri prin care incearca sa repare situatia. Acum nu mai exista cereri fara sens facute catre publisheri si catre altii furnizori de continut.

Apple relaxeaza politica de abonare la App Store

In plus, preturile ridicole sunt acum istorie. Inainte, in ghidul App Store se putea citi: "Aplicatiile pot citi or rula continut aprobat (reviste ziare, carti, audio, muzica, video) care este vandut in afara aplicatiei, pentru care Apple nu va primi nicio parte din venituri, daca acelasi continut este oferit in aplicatia care foloseste IAP la acelasi pret sau mai mic fata de cel cerut in afara aplicatiei. Aceasta regula se aplica atat continutului cumparat, cat si abonamentelor".

Acum, noile reguli au schimbat asta radical, eliminand orice cerinta de oferta a aceluiasi pret si cerinta de a oferi abonamente externe ca in cazul achizitiilor de aplicatii: "Aplicatiile pot citi sau rula continut aprobat (in special reviste, ziare, carti, materiale audio, video sau muzica) la care exista abonament sau care este cumparat in afara aplicatiei, atat timp cat nu exista buton sau link extern in aplicatie pentru a cumpara respectivul content. Apple nu va primi nicio parte din venituri pentru contentul aprobat la care exista abonament sau care este achizitionat in afara aplicatiei".

Apple relaxeaza politica de abonare la App Store

Cu alte cuvinte, userii de iPhone si iPad pot acum accesa continut care nu este achizitionat prin App Store, atat timp cat nu exista link sau buton de cumparare a respectivului content. Apple incepuse din februarie acest serviciu de abonare, fara a avea un sprijin prea mare din partea marilor publisheri.

Schimbarea vine dupa ce ziarul Financial Times a lansat o aplicatie pe tehnologie HTML5 pentru a evita taxa de content obligatorie aplicata de Apple. Acum, abonamentul are sens pentru aproape oricine, fie ca este consumator sau publisher. Consumatorii sunt acum liberi sa plateasca continutul in orice mod isi doresc, iar publisherii vor putea sa perceapa orice taxa vor.

Singurii care nu sunt fericiti aici sunt retailerii de carti, Amazon si Barnes & Noble. Daca vor dori ca oamenii sa cumpere prin aplicatiile lor, vor trebui sa plateasca o taxa catre Apple. Totusi, asta nu ar putea impiedica Amazon sa promoveze content de pe site-ul lor pe aplicatiile iPad si iPhone fara a mai trece de controlul Apple.

Asta va insemna ca preturile abonamentelor vor creste? Poate, in anumite cazuri. Dar, daca revistele si ziarele vor sa ramana competitive, vor trebui sa tina pasul cu reducerea impusa de Apple, ca orice alt developer din lume. Este un lucru bun ca Apple isi reucnoaste geselile si isi schimba politica draconica. Macar din cand in cand.

Apple relaxeaza politica de abonare la App Store

Publicatia financiara britanica Financial Times a preferat sa lanseze propria aplicatie, pe HTML5, care sa permita cititorilor sa acceseze continutul ziarului prin tablete si smartphone-uri. Astfel, au reusit sa evite taxa de 30% pe care ar fi trebuit s-o plateasca catre Apple. Pentru a promova aplicatia, ziarul va oferi prima saptamana acces gratuit.

Aplicatia de browser va permite cititorilor sa acceseze continutul ziarului chiar si fiind offline, sa primeasca update-uri automate chiar fara sa fie nevoie sa descarce versiuni noi si sa acceseze content facut exclusiv pentru tablete.

Oficialii ziarului au recunoscut ca, initial, aplicatia fusese optimizata pentru device-urile Apple, dar ulterior, a fost adaptata pentru toate device-urile care folosesc Android si pentru BlackBerry PlayBook. Pentru cititorii care se inregistreaza fara sa plateasca, exista un numar de zece articole gratuite pe luna.

Sursa

Recomanda   afisari

spacer
spacer
Articole similare
spacer
Opiniile cititorilor
spacer

Recomanda pe Google